OBILJEŽEN DAN VODA
22. ožujka obilježava se Dan voda. Iako naša djeca kao pripadnici eko-škole o vodi uče i istražuju ju cijele godine, protekli tjedan stavio se veći naglasak na aktivnosti s vodom i o vodi.
Djeca skupine Frankopani istraživala su što pliva, a što tone te izradili plakat sukladno istraživanju. Također su vrećice ispunili vodom te postavili na prozore . U narednom razdoblju istraživati će isparavanje vode.
Djeca skupine Cvrčci su obilježila Svjetski dan voda kroz razgovor, likovne aktivnosti, istraživanje, pokuse i igru vodom. U likovnim aktivnostima koristili su vodene tehnike. Naglasak u razgovorima i aktivnostima bio je stavljen na važnost štednje vode.
Djeca jasličke skupine Mravc jutro su započeli likovnom aktivnosti sa vodenim bojama te listajući slikovnice na temu vode. Pričali su za što sve voda treba, gdje imamo vodu oko nas i kako ju se može štedjeti. Djeca su se najviše zadržala u istraživačkim aktivnostima s vodom. U kadicama vode prali su voće i povrće spužvicama, presipavali vodu, istraživali su i usvajali pojmove šta je suho/mokro, toplo/hladno, puno/prazno. Za kraj su osluškivali zvukove vode na CD-u te pogađali koji zvuk čuju (kiša, potok,valovi….).
Jaslička skupina Ribice Dan voda obilježila su igrom i istraživanjem vode. Ponuđena im je senzomotorna kutija sa zaleđenim životinjama, posude s toplom vodom te su istraživali kako se led otapa. Djeca su imala i priliku slikati zaleđenim bojama i istraživati miješanje boja na papiru. Na terasi je djeci ponuđena velika kutija sa vodom, lutke, spužvice te su prali i kupali lutke. U drugu kutiju stavili su vodu, posude za pretakanje, ulijevanje, prelijevanje, lijevke… U svim ponuđenim aktivnostima djeca su imala priliku manipulirati, baratati posudama te aktivno istraživati.
Djeca jasličke skupine Tići istraživala su različita agregatna stanja vode, protok vode te vodu koristili za pranje beba. Tijekom jutra su slušali različite zvukove vode (potok, kiša..).
U skupini Rožice su govorili o važnosti vode – djeca su rekla da nam voda treba za piće, kupanje, zalijevanje biljaka. Dolazi nam iz špine, a i kad pada kiša. Napravili su vodene krune i pjevali pjesmice “Kišica”, “Kiša pada” te prstovnu igru “Kiša”. U likovnoj aktivnosti izrade leptira tehnikom “mokro na mokro” djeca su kapaljkama nanosila boju na papire.
Vrtićka skupina Bobice izradila je plakat „Zašto je voda važna“. Provedene su brojne likovne i istraživačke aktivnosti (slikanje vodenom sapunicom, temperom i vodom uz puhanje zraka u slamke, pokus o nastanku vodenih mjehurića, eksperiment duga, vježba pogodi po okusu : voda obična, slatka, slana…). Zajedno sa prijateljima iz skupine Črišnjice često odlaze u šetnje uz potok. Djeca iz Črišnjica su nakon razgovora o vodama, zašto je voda važna i kakva može biti, iz obližnjeg potoka uzela vodu kako bi ju istraživali, filtrirali i prokuhavali kako bi ju pročistili.