SVJETSKI DAN VODA

Svjetski dan voda se obilježava svake godine 22. ožujka. Ove se godine tematski veže za ledenjake, kroz aktivnosti „Očuvanje ledenjaka“ kako bi se naglasila njihova važnost, ali i ugroženost. Naime, ledenjaci su ključni za život, jer je voda nastala otapanjem ledenjaka nužna kao resurs pitke vode i zdravih ekosustava, ali brzo topljenje ledenjaka ima veliki utjecaj na ljude i planet. Osvještavanjem takvih eko problema u ranoj dječjoj dobi je neophodno za održivi razvoj, koji je okvir za oblikovanje strategija za održivi gospodarski napredak bez štete za okoliš.
Iz tog razloga je jaslička skupina Rožice posvetila cijeli tjedan raznim istraživačkim i likovnim aktivnostima, kroz koje su djeca otkrivala svojstva vode i leda. Listanjem tematskih slikovnica i dječjih enciklopedija te pjevanjem pjesmica s pokretom i osluškivanjem zvukova vode u prirodi započeli su aktivnosti, a kroz tjedan uslijedile su ostale: kako se led topi, koji predmeti plutaju, a koji tonu, istraživanje topivosti tvari u vodi. Slikali su s ledom u boji te potaknuli kišne kapi na igru. Kroz pranje igračaka i kupanje beba jasličari su vježbali životno-praktične vještine, a u svakoj prilici naglašava se i važnost štednje i očuvanja vode.
Jaslička skupina Ribice Dan voda obilježila su igrom i istraživanjem vode u krutom i tekućem stanju te likovnom aktivnosti “mokro na mokro”. Ponuđena im je senzomotorna kutija sa zaleđenim životinjama, posude s toplom vodom te su istraživali kako se led otapa. Svakom djetetu bila je ponuđena kutija sa vodom, posude za pretakanje, ulijevanje, prelijevanje, lijevke… U likovnoj aktivnosti “mokro na mokro” djeca su spužvicama nanosila vodu na papir te kasnije kistićima i kapaljkama kapala boju na mokar papir i promatrala kako se boja razljeva
Jaslička skupina Tići obilježila je Svjetski dan voda kroz istraživačke i likovne aktivnosti. Djeca su uživala u senzornim vrećicama pričvršćenim na prozoru, promatrajući kako kapljice padaju i kruže, simbolizirajući vodeni ciklus. Poseban interes pobudilo je slikanje ledom u boji te oslikavanje kapaljkama i tušem, što ih je potaknulo na istraživanje i kreativno izražavanje.
Vrtićka skupina Črišnjice obilježila je Svjetski dan voda razgovorima u jutarnjem krugu: o važnosti vode za živote ljudi, biljaka i životinja te njenom očuvanju. U likovnoj aktivnosti djeca su kapala vodu na krep papir koji je potom ostavljao boju na papiru, a na vanjskom prostoru djeca su uživala u šetnji po kišici i skakanju po lokvicama.
Vrtićka skupina Bobice Dan voda obilježila je promatranjem leda. Zaledili su plastične polarne životinje te pratili kako se led topi i nastaje voda, razgovarali kako možemo ubrzati topljenje leda i to povezali sa topljenjem ledenjaka i globalnim zatopljenjem. Za malo uživanja u vodi, izašli su u šetnju na kišni dan te uživali u skakanju po lokvicama.
Skupine Cvrčci i Frankopani su obilježili Dan voda razgovorom o važnosti voda te očuvanju istih, promatrali su enciklopedije o vodama te pročitali slikovnice Zatvori vodu i Car Edgar te zajedno prošetali do perila u Bribiru te istražili sve o postanku i čemu je služilo perilo. Cvrčci su proveli i istraživačko likovnu aktivnost s vodom i bojama o stvaranju duge.
Skupina “Mravci” Dan voda je obilježila aktivnostima povezanim s kišom. Za početak su započeli razgovor o kiši, a dječje odgovore zapisivali (od toga što je kiša, pokazivanja kako pada, do pokušaja izgovaranja riječi meteorolog i čime se on bavi…), a zatim i otpjevali pjesmu “Kišica”. Izrađivali su likovne radove “kišni oblaci”, a posebno im je bio zanimljiv pokus povezan s kišom.


